Korv Stroganof, va bene!

Det går att laga korv Stroganof i Italien! Jag blev enormt sugen på det igår så Elinor och jag gick till mataffären för att utforska utbudet av Stroganof-ingredienser. Falukorv var ju ganska uteslutet, men italiensk kycklingkorv gick väldigt bra som ersättning. Matlagningsgrädde och creme fraiche var klurigare att hitta. Grädden är för det mesta sötad här och creme fraiche har jag inte sett någonstans (dock vet jag inte vad det heter på italienska så det kanske står mitt framför ögonen på mig varje gång jag letar i mejerihyllan). Men en redning med mjölk (UTH-behandlad, mums...) går ju också bra. Resultatet blev mycket lyckat, så bra att vi var tvungna att ta fram resterna och äta när vi kom hem klockan 5 i natt efter att ha varit ute och dansat.

Dans är det genomgående temat för helgen. Redan på fredageftermiddagen satte vi igång med träning inför en flash mob som vi ska vara med och genomföra på FAO nästa vecka. En flash mob är ungefär en "överraskningsdans" som ska se spontan ut. Några börjar dansa och så fyller fler och fler på tills man är en stor grupp som gör exakt samma rörelser. Det ska se ut som att det är folk ur publiken som bara hoppar in och börjar dansa men i verkligheten är allt inövat. Ungefär som en musikal tänker jag mig att det kommer att vara, jag har alltid velat testa hur det skulle vara om mitt liv utspelade sig som en musikal! Det här är nog det närmaste jag kommer komma. Det hela ska utspela sig på World Food Day som en manifestation för alla människor i världen som går hungriga.

Fredag- och lördagkvällen spendarade vi i Testacio, ett område i Rom med många uteställen.


Ragazze på kvällspromenad


Klockan är 4, ingen orkar dansa mer. Elinor och jag ska börja dra oss hemåt.
Charlotta (längst till vänster): "Where are you going?"
Elinor (längst till höger): "Home"
Charlotta: "Why?"
Energisk tjej där!


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Ohh, flash mobs är så häftiga. Du måste lägga upp bilder eller ännu hellre filmklipp från er mob! Hoppas allt är bra med er och att ni börjar komma in i rutinerna?

2009-10-13 @ 20:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0